Apopro

Handelsbetingelser

Nedenstående handelsbetingelser ("Betingelserne") gælder for salg og levering af produkter og tilknyttede ydelser på ApoPro.dk. Den aktuelle version af Betingelserne gælder altid på ordretidspunktet. Når du handler på apropro.dk handler du hos:

ApoPro Online Apotek v/apoteker Tine Vestergaard ("ApoPro")

CVR-nummer: 37983446
Adresse: Kildebrøndevej 44A, Bygning B, 2670 Greve

Telefon: 89 88 15 95

E-mail: [email protected]: ApoPro.dk

For at drive apotek i Danmark skal man have bevilling fra Lægemiddelstyrelsen, se ApoPro Online Apotek på styrelsens side. ApoPro Online Apotek er medlem af Danmarks Apotekerforening.

ApoPro er tildelt e-mærket af e-handelsfonden.

Priser og betaling

Alle priser er inklusive moms og eksklusiv leveringsomkostninger.

På ApoPro.dk kan du betale med: 

  • Dankort  
  • Visa
  • MasterCard
  • MobilePay
  • ViaBill
  • EAN nummer (kan kun anvendes af offentlige virksomheder)

Der tages ikke gebyr ved betaling på ApoPro.dk

Købstransaktionen med kort sker via en SSL-krypteret forbindelse.

EAN bestillinger faktureres elektronisk direkte til den offentlige virksomhed. 

Rabatkoder:

Ved anvendelse af rabatkoder, vær da opmærksom på, at der kun kan benyttes én rabatkode pr. ordre. Rabatkoder kan ikke benyttes under vores Black Friday-, Golden Week-, Fødselsdag- og Vinter kampagne.

Reservation af beløb

ApoPro trækker først pengene, når varen er afsendt, men ved betaling med Mobilepay, VISA, MasterCard og ViaBill reserveres købsbeløbet på din konto, indtil betaling sker. Det er din kortudbyder, der reserverer beløbet. 

Pengene er reserveret på dit kort eller din konto indtil:

1) vi hæver beløbet, når vi afsender varen

2) indtil din ordre evt. annulleres og pengene frigives efter din valgte betalingsløsnings standard reservations perioder (se reservationer perioder for din betalingsløsning herunder)

3) ifølge aftale med din kortudsteder

Udløbsperioder for reservationer for de enkelte kortudstedere

  • Visa - 30 dage
  • MasterCard - 30 dage
  • Mobilepay - 30 dage
  • ViaBill - 5-10 bankdage

Nye regler for køb med dankort i 2021

For at opnå sikker betaling og mindske kortmisbrug, er der kommet nye krav til godkendelse af dine betalinger, når du handler på nettet.

Handler du med dankort skal du nu fremover godkende dine betalinger med enten MitID eller et personligt kodeord, du selv vælger, sammen med en sms-engangskode.

Du kan risikere, at dine køb ikke kan gennemføres, hvis du ikke har MitID nøgleappen eller et personligt kodeord klar, og du vil derfor skulle starte forfra i dit køb.

Du kan oprette et personligt kodeord til dit dankort på nets.eu/3ds. Brug MitID for at logge ind, her kan godt gå et par minutter. Sms-engangskoden får du ved selve købet på vores hjemmeside.

På nets.eu/3ds. kan du også finde svar på en masse spørgsmål.

Hvis du betaler med MobilePay godkender du med din telefon, og derfor kræves der ikke også godkendelse via MitID.

Har du flere spørgsmål kan du kontakte vores kundeservice, som sidder klar til at hjælpe dig.

Prisændringer

I Danmark kan priserne for medicin ændres hver anden mandag i lige uger. Derfor kan priserne på medicin variere. Læs mere på medicinpriser.dk.

Ordremodtagelse og forsendelse

Når du modtager en mail fra os med en bekræftelse af din ordre, skal du kontrollere, at den stemmer overens med din bestilling, samt at dine kontaktoplysninger er korrekte.

Hvis du opdager fejl i ordrebekræftelsen, eller hvis du har ændringer til din ordre, beder vi dig kontakte ApoPro på [email protected] med det samme.

For ordrer med receptmedicin og/eller apoteksforbeholdte håndkøbslægemidler skal gældende dansk lovgivning overholdes. Dette kan medføre at en ordre helt eller delvis annulleres. I sådanne tilfælde kontakter vi dig altid pr. e-mail med information om baggrunden.

Levering sker med GLS, Post Nord, Instabox eller Burd. Vi sender ordren senest 1 hverdag efter bestilling.

Ikke-brofaste øer kan forvente levering inden for 2-3 hverdage.

Vi leverer til Danmark og sender til den adresse, du har ønsket i forbindelse med bestillingen.

Enkelte varer kan have en længere leveringstid, hvis de på et fjernlager. Sker det for den vare, du har valgt, vil du modtage besked fra ApoPro. 

Levering

Vores leveringsmuligheder kan ændre sig i travle perioder, som under Black Friday, hvor der må forventes længere leveringstid. 

Vi leverer indtil videre kun indenfor Danmarks grænser.

Leveringsgebyrer er følgende:

Ordrer med en værdi over 249,00 kr*:

  • Gratis med Burd til hjemmeadresse, InstaBox & GLS Pakkeshop
  • 19 kr. med Burd Express til hjemmeadresse 
  • 20 kr. med GLS til hjemmeadresse
  • 10 kr. med Postnord pakkeshop/Pakkeboks
  • 15 kr. med PostNord til hjemmeadresse
  • 20 kr. med GLS og Postnord til erhvervsadresse

Ordrer med en værdi under 249,00 kr*:

  • 24 kr. med Instabox
  • 29 kr. med Burd til hjemmeadresse
  • 29 kr. med GLS Pakkeshop 
  • 48 kr. med Burd Express til hjemmeadresse
  • 39 kr. med Postnord til pakkeshop/pakkeboks
  • 49 kr. med GLS til hjemmeadresse
  • 44 kr. med PostNord til hjemmeadresse 
  • 49 kr. med GLS til erhvervsadresse
  • 49 kr. med PostNord til erhvervsadresse

* Recept-og apoteksforbeholdte lægemidler, samt medicinsk udstyr og modermælkserstatning tæller ikke med i ordreværdien.

*NB: Såfremt du vælger at benytte PostNords Modtagerflex eller GLS’ FlexDeliveryService, gøres dette på eget ansvar. Der gives via disse to leveringsservices samtykke til, at hhv. Post Nord eller GLS må stille din pakke et bestemt sted på leveringsadressen, såfremt du ikke er hjemme på leveringstidspunktet - læs mere og opret fuldmagt her.

Du kan også vælge at Burd må stille din pakke, dette gøres i den mail du modtager direkte fra dem, der hedder ‘Min Levering’. 

Se postnumre hvor Burd levering er mulig

ApoPro erstatter ikke pakker, der er omfattet af hhv. Modtagerflex, FlexDeliveryService eller hvis der er givet fuldmagt til at Burd må stille en pakke, hvis disse bliver beskadiget eller forsvinder i forbindelse med leveringen.

Husk, at når du vælger pakkeshops, kan din foretrukne pakkeboks være fyldt og derfor vil GLS eller PostNord finde en anden pakkeboks indenfor en radius af 5 kilometer - dette kan især forekomme omkring Black Friday og op til jul.

Kontrollér varerne ved modtagelse

Når du modtager dine varer, bedes du kontrollere, at pakken er ubeskadiget. I modsat fald skal du kontakte ApoPro på e-mail [email protected] eller på tlf. 89 88 15 95.

Lagerstatus

Vi forsøger altid at opdatere vores lagerstatus løbende, men af og til sker der fejl. Hvis du uheldigvis vælger et produkt, der er udsolgt eller udgået, kontakter vi dig altid på telefon eller mail.

Forsinkelser med posten: PostNord og GLS oplyser, at deres leveringsservice gælder med 97% sikkerhed. Forsinkelser kan altså ske i sjældne tilfælde. 

Reklamationsret

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler med ApoPro handler du med ApoPro Online Apotek. Det er således en medarbejder på apoteket, som håndterer og følger op på eventuelle produktreklamationer. 

Når du handler på ApoPro, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at vi enten tilbyder at du kan få varen ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængigt af den konkrete situation. Dette er betinget af, at reklamationen er berettiget, samt at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd

Der skal reklameres indenfor rimelig tid, efter at du har opdaget manglen ved varen. Reklamationen vil altid være rettidig, hvis der reklameres indenfor to måneder, efter at manglen er opdaget.
Når du ønsker at reklamere over et produkt, skal du følge vores returprocedure – se under ”Fortrydelse af køb”.

Når du returnerer varen, bedes du medsende en beskrivelse af fejlen. Husk at oplyse ordrenummeret. Kontakt venligst ApoPro på e-mail [email protected] eller på tlf. 89 88 15 95 inden returneringen. 

ApoPro kontakter dig pr. mail, når den vare, der er en reklamation på, er modtaget. Mailen vil også indeholde en beskrivelse af reklamationens videre forløb. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage.

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til ApoPro’s kundeservice via vores chat, e-mail på [email protected] eller på tlf. 89 88 15 95.

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til en række forskellige klagenævn og styrelser. Hvem du kan indgive en klage til, afhænger af, hvad du vil klage over:

Hvis du vil klage over dit køb (men ikke over lægemidler eller sundhedsydelser) kan du indgive en klage til: 

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning

Nævnenes HusToldboden 2
8800 Viborg

naevneneshus.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

Hvis du vil klage over vores service, eksempelvis information, diskretion og rådgivning kan du indgive en klage til:

Apotekernævnet

Bredgade 541260 København K

Eller via e-mail til: [email protected]

Hvis din klage drejer sig om eksempelvis om fejludlevering af medicin eller mangelfuld rådgivning om lægemidler, kan du indgive en klage til:

Styrelsen for Patientsikkerhed

Islands Brygge 672300 København S

Telefon: 72 28 66 00

E-mail: [email protected]

Fortrydelse af køb 

Lægemidler er undtaget fortrydelsesretten, da der er tale om levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt, eller levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen. Det vil sige, at du ikke kan fortryde og returnere lægemidler.

Andre varer (ikke lægemidler): Ønsker du at gøre brug af din fortrydelsesret, skal du inden udløbet af fortrydelsesfristen på 14 dage give os meddelelse om det.

Du skal:

  1. Kontakte os på mail eller telefon.
  2. Lægge produktet forsvarligt i en forsendelseskasse, gerne samme kasse som varen blev modtaget i.
  3. Gå til din lokale GLS pakkeshop og fremvis den QR kode, vi har sendt til dig på mail.

GLS scanner koden, printer din returlabel og sætter den på pakken for dig. 

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Det er tilstrækkeligt, at du inden fristens udløb har overgivet returvaren til postvæsenet eller en anden virksomhed, som har påtaget sig forsendelse til ApoPro.

I henhold til Forbrugeraftaleloven har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler på ApoPro.dk. Fortrydelsesretten løber fra den dag, hvor du har modtaget din vare eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis. 

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde den fungerer på. Med andre ord kan du prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug. 

Ved returnering af kombinationstilbud som ”køb 3 og betal for 2”, ”køb 4 og betal for 3” og ”Køb for xx spar xx%” skal produkter, der indgår i tilbuddet returneres samlet.

Hvis du fortryder dit køb, tilbagebetales købesummen til dig ved en refusion på dit anvendte betalingskort eller ved overførsel til din bankkonto, uden omkostninger for dig. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Vi refunderer beløbet senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget besked om din beslutning om at fortryde aftalen, såfremt vi har modtaget varen retur eller dokumentation for returnering.

Ønsker du at benytte fortrydelsesretten, så vær opmærksom på, at du kun har ret til refundering af beløbet for fragt, såfremt du vælger at fortryde hele dit køb. Ønsker du derimod kun at fortryde dele af dit køb, refunderer vi ikke beløbet for fragten. 

ApoPro kvitterer pr. mail, når den vare, der returneres, er modtaget. Mailen vil også indeholde en beskrivelse af det videre forløb.

ApoPro modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Persondata

For at du kan indgå en onlineaftale med ApoPro, må du lade dig registrere med følgende personlige oplysninger:

  • Navn
  • Adresse
  • Telefonnummer
  • E-mailadresse

Hvis du bestiller receptmedicin, skal du også oplyse CPR-nummer.

ApoPro foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig, samt for at kunne ekspedere din eventuelle recept. Personoplysningerne registreres hos ApoPro. Oplysningerne opbevares i fem år, hvorefter de slettes. 

Apotekeren og apotekspersonalet hos ApoPro har adgang til de oplysninger, der registreres om dig. Dette er nødvendigt for at kunne ekspedere receptmedicin.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige for ordrer købt via ApoPro er apoteker Tine Vestergaard, ApoPro Online Apotek

Som registreret hos ApoPro har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven, og henvendelse i forbindelse hermed rettes til ApoPro via e-mail [email protected].

Hvis du ønsker at slette din profil bedes du sende os en e-mail. Brug venligst den e-mail, som profilen er oprettet med.

Se vores persondatapolitik for yderligere information

Klager over Apropros behandling af personoplysninger kan rettes til [email protected]. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning kan du indgive en klage til:

Datatilsynet

Borgergade 28, 5

1300 København K

e-mail: [email protected]

www.datatilsynet.dk

 

Kontaktoplysninger

ApoPro Online Apotek

CVR-nummer: 37983446

Adresse: Kildebrøndevej 44A, Bygning B, 2670 Greve

E-mail: [email protected]

Telefon: +45 89 88 15 95

Hvordan håndterer du en EAN-betaling?

Hvis du handler for en offentlig virksomhed, kan du betale via EAN.

Send din bestilling til [email protected]

Mailen skal indeholde information om:

  • Information om vare og antal der bestilles med link til produktet på www.ApoPro.dk 
  • Leveringsadresse: Firmanavn, navn på modtager, adresse, mailadresse og telefonnummer.
  • Faktureringsoplysninger: Firmanavn, adresse, EAN nummer, navn på reference eller indkøbsordrenummer.
  • Vi opretter en manuel ordre og sender en ordrebekræftelse på mail.
  • Ordren afsendes normalt den efterfølgende dag.
  • Vi sender efterfølgende en elektronisk faktura til det opgivne EAN nummer.

Vi sender EAN ordrer med GLS til erhvervsadresser og det koster 49 kr. 

Har du spørgsmål til EAN-bestillinger, er du altid velkommen til at kontakte os

Vær opmærksom på at vi håndterer EAN bestillinger manuelt og du derfor kan forvente en leveringstid der er 1-2 hverdage længere end normalt. 

Rabatkoder kan desværre ikke anvendes ved bestilling på EAN nummer. Ønsker du at benytte en rabatkode, så skal bestilling foregå på www.ApoPro.dk med kontant kortbetaling.

 

Opdateret: 17/04/2024

Har du brug for hjælp?